Реєстрація річових прав на нерухоме майно

Реєстраційна служба Києво-Святошинського районного управління юстиції у Київській області, повідомляє, що з 06 квітня 2015 року на території Київської області стартує пілотний проект щодо розподілу функціональних обов’язків між особами, які приймають заяви у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно, та особами, які приймають рішення за результатами розгляду таких заяв та доводить до відома населення Києво-Святошинського району наступну інформацію.

Щодо державної реєстрації речових прав на нерухоме майно

З метою спрощення процедури надання адміністративних послуг, забезпечення їх доступності та зручності для громадян та юридичних осіб у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно. Міністерством юстиції України прийнято наказ від 23.02.2015 № 240/5 «Про запровадження у Київській області пілотного проекту щодо розподілу функціональних обов’язків між особами, які приймають заяви у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно, та особами, які приймають рішення за результатами розгляду таких заяв», зареєстрований в Міністерстві юстиції України 23 лютого 2015 року за № 207/26652.

В рамках пілотного проекту фізичні та юридичні особи матимуть можливість подавати заяви щодо державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень до будь-якого районного, міського міськрайонного, міжрайонного управління юстиції у Київській області, а також Головного територіального управління юстиції у Київській області.

Рішення щодо таких заяв будуть прийматися державними реєстраторами прав на нерухоме майно Головного територіального управління юстиції у Київській області відповідно до вищезазначеного наказу, крім випадків, передбачених наказом Міністерства юстиції України від 02 квітня 2013 року   № 607/5 «Про заходи щодо взаємодії органів державної реєстрації прав та їх посадових осіб», зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 02 квітня 2013 року за № 534/23066.

Водночас дія наказу Міністерства юстиції України від 23.02.2015 № 240/5 «Про запровадження у Київській області пілотного проекту щодо розподілу функціональних обов’язків між особами, які приймають заяви у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно, та особами, які приймають рішення за результатами розгляду таких заяв» не буде поширюватися на випадки розгляду заяв та запитів про надання інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно; розгляду заяв про внесення змін до запису Державного реєстру речових прав на нерухоме майно (у разі якщо такі зміни стосуються виправлення технічних помилок); розгляду заяв про надання дублікату свідоцтва про право власності, а також прийняття рішень про зупинення державної реєстрації прав або відмову у зупиненні державної реєстрації прав. Рішення за результатом розгляду таких заяв та запитів, а також рішення про зупинення державної реєстрації прав або відмову у зупиненні державної реєстрації прав прийматимуть державні реєстратори органу державної реєстрації прав, до якого подано відповідну заяву (запит), рішення суду про заборону вчинення дій.               

Щодо державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців

З 20.03.2015 року набирає чинності Порядок реалізації пілотних проектів у сфері державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців, затверджений наказом Міністерства юстиції України від 25.07.2014 № 1218/5 (у редакції наказу Міністерства юстиції України від 27.02.2015 № 282/5).

Відповідно до зазначеного Порядку заявники мають можливість подавати документи для проведення реєстраційних дій щодо юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців незалежно від їх місцезнаходження/місця проживання, у межах усього переліку адміністративно-територіальних одиниць, у яких запроваджено реалізацію цього пілотного проекту (зокрема, в межах Київської, Вінницької областей, міста Києва, міста Івано-Франківська та міста Калуш та Калуського району Івано-Франківської області) у випадках, якщо такі документи подаються не за місцезнаходженням/місцем проживання юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців.

Пілотний проект не поширюється на випадки подання документів для проведення реєстраційних дій електронним документом.

Звертаємо увагу, що в разі великих черг, неможливості подання документів для проведення реєстраційних дій щодо юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців за їх місцезнаходженням/місцем проживання громадяни мають право подати документи до будь-якого державного реєстратора в межах Київської, Вінницької областей, міста Києва, міста Івано-Франківська, міста Калуш та Калуського району Івано-Франківської області.

Щодо державної реєстрації актів цивільного стану

За отриманням будь-якого витягу з Державного реєстру актів цивільного стану громадян, у тому числі і для використання на території іншої держави, особа має право звернутись до реєстратора (відділу державної реєстрації актів цивільного стану) незалежно від місця її проживання та місця реєстрації акту цивільного стану, що передбачено постановою Кабінету Міністрів України від 28.01.2015 № 27 «Про внесення зміни до пункту 20 Порядку ведення Державного реєстру актів цивільного стану громадян» .

Повторна видача свідоцтв про державну реєстрацію актів цивільного стану здійснюється відділами державної реєстрації актів цивільного стану на підставі актового запису цивільного стану, складеного як в електронному вигляді, так і на паперовому носії, незалежно від місця державної реєстрації актів цивільного стану та місця проживання заявника, що врегульовано наказом Міністерства юстиції України від 09 грудня 2014 року № 2079/5 «Про внесення змін до деяких наказів Міністерства юстиції України з питань державної реєстрації актів цивільного стану».

Напишіть відгук

Ваша пошт@ не публікуватиметься. Обов’язкові поля позначені *

six + eleven =